Discover events, locations, and artists in German, English, Spanish, French, and Turkish.
Now available in Germany (eventsTODAY.de),
Austria (eventsTODAY.at),
Switzerland (eventsTODAY.ch),
and Spain (eventsTODAY.es)!
Our AI-powered automatic translation ensures you get all information in your preferred language.
Got an event? Submit it and take advantage of automatic translation to reach an international audience.
Whether it's a concert, exhibition, or party – you're in the right place!
The following text was automatically translated.
Show originalShow translation
Auch wenn ich schlechte Laune habe, gehe ich mit strahlendem Lachen herum – denn es ist schlicht zu riskant, als schlecht drauf und damit als „gefährlich“ wahrgenommen zu werden. PRETENDING! Meine Kleider sind super akkurat. Denn wenn Du als „anders“ und „arm“ angesehen wirst, gibt es keinen Respekt und damit keinen Schutz. Pretend! Face it! Pretend! Überlebenstechnik.
Sei wie und was Du willst! Freiraum, Gestaltungsmöglichkeit, Raum für Selbstentwürfe. Mach Dein Ding! War da nicht ein Versprechen? Jemand sein, jemand anderes sein, sich entwerfen. Entfaltung. War das die Wirklichkeit? Für Wen? Und was ist, wenn die Blicke fixieren, wenn die Erwartungen festhalten, in der alten Rolle, in der fremdbestimmten Rolle? Die Räume sind klein. Wer darf behaupten etwas anderes zu sein, als die Zuschreibung vorgibt? Face it!
Also: Woher nehmen wir die Energie? Um rauszugehen. Um uns zu zeigen, mit dem eigenen Gesicht. You have to face it! Everybody can be everybody can not be ist eine getanzte queere Performance über Exotisierung, Energien des Widerstands und selbstbestimmte Sichtbarkeiten. Everybody can be everybody can not be ist die queere Alltagsperformance, vor und zurück zwischen Angriff und Verteidigung, zwischen Selbstschutz und Hypersichtbarkeit, es ist die queere Alltagsperformance, in die Konfrontation zu gehen, allein, gemeinsam.
Das Ballhaus Naunynstraße zeigt nach Gritty Glamour (2015), FRUTAS AFRODISÍACAS (2016) und der Soloperformance Memory of Dislocation – Exactly the same is the opposite direction (2017) mit Everybody can be everybody can not be nun Jao Moons vierte Arbeit. Als Choreograf eines Performer*innen-Teams ist es für Moon ein Debüt!
Foto: Juan Saez
Eine Produktion von Kultursprünge im Ballhaus Naunynstraße gemeinnützige GmbH. Die Erstproduktion wurde aus Mitteln der Senatsverwaltung für Kultur und Gesellschaftlichen Zusammenhalt des Landes Berlin gefördert.Even when I’m in a bad mood, I walk around with a radiant smile – because it's simply too risky to be perceived as having a bad vibe and thus as "dangerous." PRETENDING! My clothes are super accurate. Because if you are seen as “different” and “poor,” there’s no respect and thus no protection. Pretend! Face it! Pretend! Survival technique.
Be who and what you want! Space for freedom, possibilities for design, space for self-conceptions. Do your thing! Wasn’t there a promise? To be someone, to be someone else, to conceive oneself. Blooming. Was that reality? For whom? And what if the gazes fixate, if the expectations hold on, in the old role, in the externally determined role? The spaces are small. Who is allowed to claim to be something other than what the ascription dictates? Face it!
So: Where do we get the energy? To go out. To show ourselves, with our own face. You have to face it! Everybody can be everybody can not be is a danced queer performance about exoticism, energies of resistance, and self-determined visibility. Everybody can be everybody can not be is the queer everyday performance, moving back and forth between attack and defense, between self-protection and hyper-visibility, it is the queer everyday performance to confront, alone, together.
Ballhaus Naunynstraße presents Jao Moon’s fourth work with Everybody can be everybody can not be, following Gritty Glamour (2015), FRUTAS AFRODISÍACAS (2016), and the solo performance Memory of Dislocation – Exactly the same is the opposite direction (2017). As the choreographer of a team of performers, this is a debut for Moon!
Photo: Juan Saez
A production by Kultursprünge at Ballhaus Naunynstraße gemeinnützige GmbH. The premiere was funded by the Senate Department for Culture and Social Cohesion of the State of Berlin.